Bedtime stories

När jag var liten minns jag att min mor berättade sagor vid sängen. En trygghet och säkerhet växte inom mig och slutligen slummrade man till och försvann ut i drömmarnas värld.

Drömmarnas värld finner jag inte här vid datorn. Trots detta sitter jag här en fredagkväll som denna och funderar lite grann. Mina funderingar väcker en sorts förväntan och glädje över vad som komma skall. Medans vetenskapens värld rullar på tv'n bredvid mig avbryter Johns tunga andningar mina djupa tankar (John ligger nämligen nerslagen som en slagen hjälte i soffan bakom mig).  En slagen hjälte ser man sällan. Men idag är det en riktig hjälte som ligger i soffan och snarkar. John har nämligen varit på en personalfest med Vikingaskolans lärare, stor eloge till John som tar sig igenom en sådan upplevelse helskinnad. För vem vet vad som händer på lärarnas personalfester?

Imorgon blir det någon slags reunion/återträff med delar av det gamla Huge 90-laget. Gänget är bjudet hit till residens Åberg. Därefter blir det spelning och trubadurande på Rack n' roll som jag verkligen ser fram emot. Jag hoppas att det blir ett bra drag och mycket folk imorgon. Blir de det kan jag nästan lova att låten jordgubbar och smultron kommer ljuda över "Rackens" salonger imorgon. Kan det bli något annat en succé? Nä, det tror i alla fall inte jag.

Statusuppdatering på Johns liggande i soffan: Han ligger helt livlös och säger: "Dinousarieägg, vore fel att ha ett sånt" sedan vänder han på steken och sover vidare.

Att ha någon som läser en klassisk godnattsaga för en är få förunnat. Tur att jag har lärt mig att försvinna ut i drömmarnas värld på egen hand.
/Hannes

Kommentarer
Postat av: Anonym

John var säkert lärarfestens medelpunkt!

2011-04-02 @ 18:13:56
Postat av: Britt

John var säkert lärarfestens medelpunkt!

2011-04-02 @ 18:15:08
Postat av: Hannes

Det är han alltid Britt!

2011-04-03 @ 12:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0