Inget stoppar oss nu

Nu sitter vi här igen. Ute i studion med mina kära vänner Jocke, Jocke och Henke. För tillfället ljuder Joakim lindgrens ljuva stämma inne i själva inspelningsrummet. Jag, Henke och Joakim liljeby sitter här med spända och kritiska öron.


En sak som är speciellt när man är här ute i det moreborganska nästet är att ingenting är omöjligt. Då menar jag verkligen ingenting! Vi har under åren fått uppleva detta oräknerliga gånger.


Under dagen har det blåst en del. Det har medfört att Bovik och delar av Årsunda befinner sig för tillfället utan el. Hur kan vi då sitta här och spela in musik kan man fråga sig? Som jag tidigare nämnt så är ingenting omöjligt här ute. Det yttrar sig idag med att studion drivs för tillfället av bensin. Ja, bensin, ni hörde rätt. Det är nämligen så att Henke har dragit fram en generator som får oss att le hela vägen in i studion där kreativiteten kan ta ny fart.


Klockan närmar sig tio och vi sitter fortfarande kvar i studion (vi började jobba runt tre) och jobbar på låten Shine. Stämmorna är nyligen lagda av mig och Jocke Liljeby och låten får ett visst djup. Det är konstigt det där. För jag kan tänka mig att 90 % av alla som kommer lyssna inte lägger märke till stämman som finns där i bakgrunden. Men ack så viktig den är för att få ett fulländat slutresultat.


Ja, åter igen har vi ägnat en kväll ute i Moreborgs studio. Jag/vi ägnar en tanke åt bensinens kraft som gjort detta möjligt.


/Hannes Åberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0