Man blir som de man umgås med

Man blir som de man umgås med är ett vanligt uttryck som man ständigt fått höra under sin uppväxt. Om sanningen ska fram så stämmer det helt klart. Igår var jag nykter och jag höll mig så hela kvällen men även fast inte en ända droppe alkohol passerat in i kroppen på mig så kände jag mig lika full som de andra. Ett fenomen som till och med skulle få den mest rutinerade psykologi att få huvudbry. Man blir som de man umgås med.

Idag vaknade jag upp och kände mig fräsch som Usain Bolt på 100 meter. Sedan tog jag mig till Moreborgen och det var som om att någon sög livsglädjen ur mig likt Demontorerna i Harry Potter. Jag slog mig ner bredvid två slagna hjältar. De var otroligt bakis och jag kände hur stämningen i rummet smittade av sig direkt på mig. "Hur fan kan man vara så jävla sliten" suckar Hannes högt och jag kan bara instämma i vad han säger. Hur fan kan jag vara bakis även fast inte en ända droppe alkohol passerat in i kroppen på mig? Man blir som de man umgås med.

Efter en bit mat och någon timme i horisontelltläge så börjar grabbarna kvickna till och så blir också fallet för mig. Nu börjar Henrik bli glad. Henrik sitter och kör sin segerdans och berättar för sig själv att han är genius och det är han. Han "fixar och trixar" och vi (Jag och Hannes) kan inte annat än vara imponerad av hans arbete. Genius Genius. Vi försöker också vara genius som han och vi hoppas att vi blir som de vi umgås med. (Nu är vi inte hjärndöda men själva meningen i texten och det hemliga budskapet "mellan raderna" är att vi utvecklas hela tiden genom att umgås med varandra)


Man blir som de man umgås med.


//John

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0