Tick Tack

Klockan gör ännu en gång ifrån sig sitt karaktäristiska tick och så var en till sekund borta. Tack och där försvann en till. Så fortsätter det, Tick Tack fram och tillbaka. För att sitta på ett sjukhus och vänta är ett alldeles perfekt sätt om man vill kasta bort tid.

Jag sitter och väntar på min gode vän, Linus, som har ett ärende att uträtta. Jag gillar INTE att vara på sjukhus det vilar en stämning här som känns av ännu mer när man är frisk. Det väcker minnen från när man har varit här förr och haft ont. Usch!

Jag har dock ett scoop! För idag var det intressant att sitta här. Jag satt bredvid Gefle IFs Mikael Dahlberg som satt och hade röntgat något. Undrar om han lirar nästa match eller inte?

Tick Tack. Tiden går långsamt fram likt en snigel på sommaren. Det är tråkigt att sitta här. Känns som att det skulle var roligare att titta på ett träd växa eller att göra ett sisyfosarbete. Ni som inte vet vad det är får gärna googla det.

Nu kommer han äntligen. Sekunderna tickar vidare men nu har jag iallafall ett mål, nu kan vi glida hem

John

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0