Läxan

"Idag är det ingen bra dag, jag får inte ens någon läxa" Säger Hampus åtta år innan han slängt upp ryggsäcken på ryggen, snörat på sig skorna, och tagit på sig jackan för att bege sig hemmåt. Nä, vissa dagar känner man att det helt enkelt inte är någon bra dag. Jag måste säga att jag är villig att hålla med Hampus. Just denna dag har varit helt kass om jag ska vara ärlig.

Dagen har spenderas först med jobb på Åbyggeby skola där jag träffade klass 2A. Efter en dag med svenska, matte, idrott och högläsnig känner jag mig helt slut när jag kommer hem. En starkt bidragande faktor till detta kan ha att göra med den bristande sömnen från natten innan. Jag konstaterar att det inte är hälsosamt att somna runt två på natten för att sen höra väckarklockans "harmoniska" ljud klockan 06 00. Nä, det är banne mig inte hälsosamt.

Nu sitter jag här med grus i ögonen (som jag förvisso haft hela dagen) och reflekterar över dagen.

Eftermiddagen erbjöd ett inplanerat rep med bandet. Ja, det börjar dra ihop sig för spelning. (Runt niotiden på lördag kväll sätter det igång med dunder och brak. Ni är alla hjärtligt välkommna!) För övrig kan jag berätta att repet gick fruktansvärt dåligt. Känslan saknades, engagemanget var obefintligt och den speciella gnistan från tidagare rep var som bortflugen.

Imorgon är det nya tag som gäller. Jobb på källmursskolan och sedan ett nytt rep på eftermiddagen.

Morgondagen kommer bli en bra dag. För denna dag har gett mig en ordentlig läxa.

/ Hannes Åberg

Kommentarer
Postat av: Britt

Alltid bra med läxor Hannes! Dom man lär sig vill säga! Hälsar din gamla svensfröken.

2011-04-18 @ 20:07:14
Postat av: Britt

SvensKfröken. Förstås!

2011-04-19 @ 07:50:31
Postat av: Hannes

Läxor är alltid bra att få. Men lika ivrig över läxor som Hampus är har jag aldrig varit.

2011-04-19 @ 12:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0