Bio

Idag blir det kino! För er som undrar så betyder det tyska ordet kino, bio på svenska. Det var ett tag sedan jag tog mig tid att sätta mig i mörkret med en medium popcorn och läsk. Jag tycker allt är så förutsägbart på en bio. Man käkar sina popcorn och dricker sin läsk på de där 15 minuterna av reklam för att sedan sitta och sucka hela föreställningen för att man stressa i säg allt. Sedan blir jag så där lagomt (Kuriosa. Lagomt sägs härstamma från vikingatiden när vikingarna satt runt långbordet och skulle dricka sitt mjöd efter ett väl ufört plundringståg och sa åt alla att dricka så att mjödet räcker hela laget om. Därifrån Lagom!) Som sagt så blir man så där lagomt tröttsamt glad varje gång och nu menar jag verkligen varenda gång, när någon efter reklamen säger följande ord "Jaa. Då var det dags att gå hem nu" eller "Det var en kort film". Hahaha! Varför drar man för ridån efter reklamen det är ju väldigt vilseledande. Sedan så har jag insett att jag efter ungefär 50 minuter drabbas av total "träsmak" och de tidigare så mjuka stolar blir som gamla träskolbänkar. Usch!

Vi ska kolla på en film som heter 127 timmar det är Linus och hans flickvän Jennie som valt. Jag kan bara vänta och se vad det kommer vara för "rulle". Har inte hört någonting om filmen så det kommer att bli en lika stor överaskning för mig som det var för Robin Mattsson när han fick reda på att han hade MVG i tyska i åttondeklass. (Det slutade med G för Robin tyvärr).

Det ska bli kul att gå på bio igen. Får försöka skriva en liten recension efteråt!

John


Kommentarer
Postat av: Britt

En bildande parentes. Ska jag också ha!

2011-02-16 @ 20:39:55
Postat av: Britt

En bildande parentes. Ska jag också ha!

2011-02-16 @ 20:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0