Torsken

Ibland kan det kännas tungt. John har tidigare pratat om bakhalt i sitt inlägg om Fredrik. Faktum är att det ibland kan kännas tyngre än så. Man skulle kunna säga att man har bakhalt och att det för dagen är så isiga spår att inte ens en dopad Johan Myleg lyckas hålla sig i spåret. Lägg där också till att du har sprillans nya skidor endast vallade med glidvalla. Som grädde på moset ska du släpa en sån där barnpulka i din iver att få med dig barnen på lite upplevelser. Denna situation kan inte beskrivas som nått annat än att det är lite motigt ibland.


Ja, nu är det ju inte så att jag känner att det är motigt. Det var bara en tanke som slog mig. Eller jo, lite motigt är det. Men det är ju inte i närheten av det scenario som jag nyss målat upp.


Dagens så viktiga match borta mot bollnäs slutar med torsk 5-2. Jag kan inte göra nått annat än att vara självkritisk. För under dagens match tror jag inte att jag medverkade i. Eller ja, fysiskt så gjorde jag ju det men det gick så dåligt att jag under första periodpausen funderade på att bänka mig själv. Nu är det nya tag som gäller på tisdag då det är returmöte. Då finns det bara en sak i våra huvuden. VINST!


Ibland kan det kännas tungt. Jag är dock övertygad om att det ibland kan vara nyttigt med lite "motighet".


/ Hannes


Kommentarer
Postat av: Intresserad läsare

Bakhalkan bra utvecklad Hannes! Stämmer bra.!

2011-02-19 @ 19:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0