Bibeln

Det sägs ju att bibeln är världens mest lästa bok. Jag har länge suttit och funderat för mig själv, fram och tillbaka, om jag ska ta tag och läsa den. Läsa igenom vartenda evangelium, varje historisk bok, alla tolv profeternas ord samt vishets litteraturen och andra delar med sådan passion att Jesus vilja att frälsa jorden kommer att komma i skyundan. Vad har denna bok, som för så många betyder så mycket, för hemligheter? Kommer jag att uppnå ett stadie av vishet som ingen förut skådat? Det är dessa frågor som får mig att överväg att läsa den.

nu i skrivande stund har jag verkligen tagit tag i det och jag har läst fram till första moseboken 9:20. Sammanfattningsvis så är det historism om hur jorden skapades och historien om Noaks ark. Det är lite kul att man minns mycket från "kyrkis". Jag ska försöka att läsa så mycket som jag hinner och hitta rader av vishet så ni som har en bibel hemma kan följa med på resan!

John

Kommentarer
Postat av: Britt

Ett präktigt åtagande! Lycka till!

2011-01-21 @ 16:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0