Caterpillarmetoden!

Det är rätt sjukt ibland. Jag och Hannes skulle slå oss ner för att skriva ett mästerligt blogginlägg. Ibland finns orden där och ibland så står allt helt stilla. Jag hade ju hoppats att det skulle bli en "Caterpillarmetoden" men det har uteblivit helt känns det som. För er som undrar vad "Caterpillarmetoden" är ska jag förklara för er.

När man får reda på att man ska lämna in något, kan vara en rapport eller en kontrollskrivning. Något som oftast har med skolan att göra. Då har vi i trion alltid haft en dålig vana av att "skjuta det framför oss" alltså spara uppgiften till sista stund kan vara t.ex en 2 sidors A4 text som ska vara inlämnad 00.00. Då brukar vi kunna börja med den runt 22.30 till 23.00. I ren panik så reagerar hjärnan på ett helt fantastiskt sätt och skriver ihop något mästerligt. Detta fenomen är oförklarligt och forskarna har ej några vetenskapliga bevis att detta fungerar men för oss har det fungerat utmärkt. Detta kan man illustrera i en jättegrävskopa från företaget Caterpillar. Därav "Catepillarmetoden" alltså inte en larv.



OBSERVERA! "Caterpillarmetoden" är en metod som är osäker och bör ej utföras om man inte är ett PRRROFFS. Metoden kan medföra IG men vid rätt sinnestillstånd så kan högsta betyg uppnås. Ta det försiktigt! 

Caterpillar har inte alltid varit en självklar metod utan förr i världen när jag gick i ettan och läste historia om hur Korsnäs AB flyttat från Korsnäs i Dalarna till Bomhus i Gävle så fanns inte Wikipedia på samma sätt. För er som undrar så fanns wikipedia ju men för att storyn ska bli bra för alla så talar jag lite osanning. Då var man tvungen att ta med sig papper och penna för att sedan kliva ner i ett av de mörkaste platser jag vet, stadsarkivet. Där fick jag sitta timma in och timma ut för att leta information i gamla böcker om Gävles historia. Böcker som har en doft av instängd kunskap och antikt damm. Detta gjorde "Caterpillarmetoden" helt omöjlig. Tiden gick och att söka på internet blev mer och mer en självklarhet. Vem hade tid att gå till ett instängt, mörkt och trångt stadsarkiv. Ingen. Detta gjorde "Caterpillarmetoden" möjlig och det tackar jag mitt liv för!

Det blev ett litet utlägg om "Caterpillarmetoden" men känner att det är nödvändigt att ni vet vad det är. Det har varit en stor del av våra liv och det faktum att vi har klarat av det har gjort att vi kunnat umgås mer med varandra. "Caterpillarmetoden" har ökat vår livskvalité och gjort oss till de män vi är idag.

Det mästerliga blogginlägget kan vänta på sig men det kommer att komma. Hoppas ni läser det då!

John

Kommentarer
Postat av: VioletVoices

Catterpillar-metoden är den bästa metoden!

2011-01-14 @ 00:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0