Falukorven

var man tillbaka i Falun, aka Falukorven! Resan från Gävleborg var spännande, då vägen hade förvandlats till en rodelbana. Men antisladd- och antislirsystemet jobbade febrilt på min kära Alfa Romeo, så jag och Alfan kom fram till Falun helt intakt!

 

Jag svängde in på Ica Maxi för att handla lite frulle med mera. Då fick jag också ta oskulden på mitt sproilans nya Swedbankkort! Jag kan lova att pengarna försvann lika snabbt från det kortet som från mitt gamla Nordeakort, om inte ännu snabbare!

 

Innan jag klev in i min lägenhet, så var jag var lite orolig att en mystisk doft skulle sprida sig från köket och kylskåpet, då jag inte tömt det innan jag åkte till Gävle över julen! Men som tur var, så var det varken någon tung doft eller något grönt och krulligt odjur som hoppade på mig när jag öppnade kylskåpet!

 

Nu har jag plockat in kläderna i garderoben, bäddat sängen, bytt handdukar och bäddat sängen! Man har rent av stadgat sig lite!

 

Imorrn ska jag börja "mitt nya liv"! Tanken är att jag ska kliva upp i skaplig tid, äta en stadig frukost, sen på med löpardosorna och springa ner till MåBättre, som är ett gym i Falun! Där ska jag prata med en coach som ska få mig till den kalsongmodell som jag satsat på att bli till sommaren!

 

Nu säger jag tack och godnatt, over and out

 

/ Henke

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0