Tåget säger tuttuut!

Vad är en dag på tåget om inte långtråkig, hemsk träsmak och alldeles, ja alldeles underbar! Jag har börjat insett det att de en och en halv till två timmarna som man spenderar på tåget är väldigt givande. Jag får ett litet break i vardagen där jag kan sitta och skriva lite texter, blogga lite och bara koppla av med lite skön musik i öronen (Vill rekommendera Engmans Kapell för er alla. Länkar i slutet av inlägget). Det är svårt och få bekymmerfria stunder i dessa tider men tågresorna är absolut en av dem. Som bara igår kväll på tåget hem så satt jag skev på en liten dikt om kärlek och försökt få in det här med ett tågs ensamma väg.

Jag saknar dig fast du inte vet
saknar dig på grund av min ensamhet
Som ett tåg i mörkret som ingen möter
Efter min slutstation jag längtar och söker

Jag tycker det är fint att åka på dagarna se hur allt flyger förbi. Sverige har en underbar natur. Att åka på kvällarna har också sin charm. Det är lite pirrigt, man är instängd i en tubformad kabinen och utanför så ser man ett ensamt hus lyser i mörkret. Undra vem som bor där? Han eller hon måste tycka det är fascinerande att se hur vi kommer som ett spöktåg i natten.

Det blev tillslut riktigt trevligt igår när Robin Mattsson ringde och gjorde mig sällskap när tåget satt fast i Upplands Väsby. Det tackar jag för.

John

Just det! Här har ni Spotify länk! Tar er gärna tid!

Engmans Kapell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0