Tid för studier

tiden till studier
Åren går som på speed
Allt jag vill är att finna tid
tänka på saker jag gjort
tiden går alldeles för fort
Jag drömmer om saker jag inte gör
Det är så verkligt, det jag ser och hör
Att i de stängda ögonens värld en tanke gror
Att man stoppa tiden och bara for
Långt bort där man kan tänka över var sak
så man slipper ångra och titta tillbaks
Så man slipper åka till stockholm igen
Så man slipper vara långt ifrån sin vän
Jag ska lugna min orosfyllda själ
jag ska sitta och fundera, länge och väl
Så att till våren ett vettigt val blir av
att inte behöva simma i det mörkaste hav
Allt kommer lösa sig tillslut
alla känslor kommer komma ut
hoppas man klara varje högskolepoäng
efter fem år få tjäna sig en redig peng.
Åren går som på speed
När man har kul med sin tid.
John
Tänkte på allt som varit med studierna och vad jobbigt det varit att ta beslut att hoppa av men jag tror allt kommer lösa sig. Så jag skrev en liten dikt.

Åren går som på speed
Allt jag vill är att finna tid
Tänka på saker jag gjort
Tiden går alldeles för fort

Jag drömmer om saker jag inte gör
Det är så verkligt, det jag ser och hör
Att i de stängda ögonens värld en tanke gror
Att man stoppa tiden och bara for

Långt bort där man kan tänka över var sak
Så man slipper ångra och titta tillbaks
Så man slipper åka själv till en främmande stad igen
Så man slipper vara långt ifrån sin kära vän

Jag ska lugna min orosfyllda själ
Jag ska sitta och fundera, länge och väl
Så att till våren ett vettigt val blir av
Att inte behöva simma i det mörkaste hav

Allt kommer lösa sig tillslut
Alla känslor kommer komma ut
Hoppas man klara varje högskolepoäng
Efter fem år få tjäna sig en redig peng

Åren går som på speed
När man har kul med sin tid

John

Kommentarer
Postat av: Natasha

Du är så duktig john! :)

2011-01-13 @ 22:30:08
URL: http://natashavelevska.blogg.se/
Postat av: systeryster

lika sant som de är sagt, vilken bra dikt! :) din rimverkamthet är utav bästa slag, broder!

2011-01-14 @ 17:00:22
Postat av: J

Tack så mycket :)

2011-01-20 @ 10:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0