Dikt/Sångtext

Ska försöka skriva något diktliknande. Känner att jag saknar det.
Funderar på att göra någon slags musik till den här sen. Kärlekslåt? Ja. Duett kanske? Skulle inte vara fel.
Jag ska kalla den:

Sommarland

Har du tänkt på att någon finns för dig
Har du tron på kärlek
Har du känt en hand smeka din kind
Har du sett kärlek försvinna i en vind

Kan du ta modet till att våga flyga
Kan du lyfta med den du älskar
Tar du chansen att vandra hand i hand
I ett Fantastiskt sommarland

Jag har tänkt på att någon finns där för mig
Jag vet att jag tror på kärleken
Jag vill att en hand smeker min kind
Alltför många gånger har jag sett kärleken försvinna i en vind

Kan jag ta modet till att våga flyga
Kan jag lyfta med den jag älskar
Vågar jag ta chansen att vandra hand i hand
I ett Fantastiskt sommarland

Vind har spänt mina segel
Känslan finns där
Såsom jag vill att du ska se
Jag har så mycket kärlek att ge

Kan jag ta modet till att våga flyga
Kan jag lyfta med den jag älskar
Vågar jag ta chansen att vandra hand i hand
I ett Fantastiskt sommarland

Jag tror jag vågar lyfta
I ett sommarland
livet leker
I ett fantastiskt sommarland

//John



Kommentarer
Postat av: Britt

Beundrarhälsningar från mig!

2011-05-29 @ 23:38:00
Postat av: Mia Maria Helgeson

Jag säger som Askungen...

Alldeles, alldeles UNDERBAR!

Du är duktig John!

"Lyckans fjäril sätter sig på den som har tid att vänta"

2011-06-05 @ 18:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0