Grinpitt

Hejsan hoppsan! Vilken härlig tisdag man har haft. Helt vanlig utan allt för stora händelser. Ja, det är skönt ibland med lite vardag och rutiner.

Känner bara att jag måste få avreagera mig lite. För jag kan inte sluta förundras över hur lata och kritiska vissa människor är ibland. Idag fick jag en sorts kritik över hur jag betedde mig. Även fast man säger det på ett skämtsamt och absolut utan allvarlig ton, så kan jag inte sluta tänka över att man egentligen vid dessa tillfällen menar sakerna man säger.

EX

-Fan vilken ful jacka du har! Äsch, jag bara skojade....

Skojar man verkligen?!

Ja, ibland blir man verkligen less. Jag hade idag en ganska tuff förmiddag. Allt började med lektion mellan åtta och halv tio för att sedan fortsätta med en halvtimmes rastvärd utomhus. Mellan tio och halv tolv är det sedan ett arbetspass som idag fylldes med en tripp ute i skogen för att leta efter mossa och lavar. Direkt efter det hade jag en kvart på mig att äta (med barnen) eftersom jag kvart i tolv skulle vara rastvärd igen. När jag väl kommer in igen runt 20 över tolv sätter jag mig på soffan och tar min lunchrast. Frid och fröjd tänker jag för mig själv. Men tydligen inte!! Det blev synpunkter på det också.....

Usch va grinig jag känner mig! Är nog jag som överreagerar lite, men det måste man väl få göra ibland?


Imorgon väntar en ny dag....

/Hannes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0